SETIAP APA YANG TERTERA

Pada setiap apa yang tertera di lama blog ini adalah hak penulis sebarang Simpan"plagiat" diharamkan...

Jumaat, 3 Februari 2012

Masked Beetle

Pernah kah melihat serangga jenis ini namanya aku tak tahu. Aku panggilnya kumbag bertopeng sebab corak sayapnya menyerupai topeng muka. Kumbang jenis ini jarang aku temui pertama kali aku jumpa masa tahun 2006 di pasir mas kelantan. dan ini kali kedua aku jumpa kumbang jenis ini di bentong, pahang yang menjadi mangsa aku tangkap gambar.


Agak-agak ada macam muka siapa ni.
BUMBANG YANG COMEL

Si Kumbang Sedang tunggu makwe di bawah sehelai daun... agaknya sedang meyorok. Dia ingat orang tak  nampak bila bercaple kat situ... makwe dia jenis kumbang apa aku x tahu.... mungkin kumbang pengorek kayu... atau kumbang jati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan